Småttingarna

Det skrivs väldigt mycket om minisarna i familjen.
Vad de gör och inte gör. Hur de mår. Vad de lärt sig. Hur de sover… Etc etc.

Det blir väldigt lite om mig. Väldigt få bilder på mig.
Men visst är det så ni vill ha det? 😉

Och det blir lätt så eftersom i princip ALLT jag tänker på är barnen. Allt jag gör är med/för barnen. Hela min vardag kretsar kring barnen.
Allt jag gör anpassas för/efter barnen.
Mat, sömn, toabesök, träning, kärleksliv…

Men det är ju så det är och ska vara såklart..

Jaha.
Om en vecka blir lillfjärt ett helt halvt år!!
WHAT?!
Helt crazy. Så när det var dags för ny gröt och nya nappar blev det 6-månaders…

20120406-074630.jpg

Ja. De är lite stora. För även om hon är 6 månader åldersmässigt är hon inte där kroppsligt än. Hon är en liten fjärt att jämföra med 3-månaders bebisar skulle jag tro.
Strl 56-62 passar fortfarande perfekt.
Motoriskt är hon inte där heller än.
Hon vill fortfarande inte prova sina ben. De bara viker sig som kokt spagetti när man vill få henne att stå på dem.
Tips någon?
Vi provar (den förbjudna) gåstolen i förhoppningen om att hon ska känna golvet och till slut vill trycka emot.
Hon…är inte där än om vi säger så..

20120406-075106.jpg

Om 2 veckor är det läkarkontroll och hoppas få lite tips då.

Nellie då?
Hon kissade på pottan (nästan) självmant idag!!! Jag frågade om hon behövde kissa och så gick hon och hämtade nussefilten (den måste man ju ha med sig till pottan såklart) och gick in och satte sig på pottan och kissade!!
Att hon inte drog upp nattlinnet utan kissade genom det spelar mindre roll.
Glada blev vi ändå.

20120406-075454.jpg

Pussla är roligt.

Nu väntar vi på att mamma och pappa ska komma fram 🙂

Kommentera gärna..