Varning för bild på äckliga fötter

Jag har som ambition att springa 3 ggr/vecka. Måndag, onsdag och fredag brukar passa bra. Så får jag två vilodagar på helgen.
Men i onsdags liksom glömdes det bort som jag skrev.
I torsdags hade jag ingen lust/var lat.
Och igår ville jag inte heller.
Men när jag bestämde mig för att lata mig igår också bestämde jag samtidigt att jag var tvungen att springa milen idag. Inga ursäkter godtas förutom sjukdom.
Men. Ingen sjukdom så det var bara att ge sig ut. Trots stormvindar och öppna fält.

20120225-131837.jpg

Och japp! Jag gjorde det. Stannade inte en endaste gång.
Vid 8 km meddelade runkeeper att det hade gott 48 min och 23s. Att springa på 60 min kändes inte omöjligt.
54 min och nåt vid 9km. Men här började jag halta på riktigt. Huden lossnar på mina fötter vid distanser längre än 5km.
VARNING för bild på mina äckliga fötter nedan. Vill ni inte se så blunda!
Men jag tänkte att jag kanske klarar det.
Men.
10km, tid: 1h 59s. Fail.
Men jag klarade i alla fall att springa 10 km utan stopp 4,5 månader sen förlossning.
Och inte en endaste droppe urin läckte jag heller. Stolt.
(äckligt, jag vet. Men inte självklart så här tidigt efter förlossning. Knipövningar, tjejer. Knipövningar!)

Nu sitter jag nöjd i soffan efter att ha proteinladdat. 2 ägg och kesella med nötter och hallon till lunch.

Men här är mina fötter:

20120225-132433.jpg
Detta är precis efter att jag kom hem. På högra foten använde jag faktiskt en ”bunion shield” av mjukt silikon som är det enda jag provat som hjälper. Så på den foten är det bara gamla blåsor/förhårdnader. Men bunion shielden tar så mycket plats i skon att små-tårna domnar bort. Pest eller kolera…
Inlägg med medial kil har inte funkat. Bara varit smärtsamt eftersom det inte får plats i skon. Pelott. Aj aj AJ!!!
Mina fötter fixar inte pelotter. Det känns som det sträcker i plantar fasciian och det är sjukt smärtsamt.
Är det någon annan fin ortopedingenjör där ute som vet vad jag kan göra?
Någon läkare? Sjukgymnast? PT?
Anyone?

Jag klarar uppenbarligen inte av att hjälpa mig själv så jag behöver hjälp!
Jag vill fortsätta springa längre än 5km. 😦

Annonser

5 thoughts on “Varning för bild på äckliga fötter

  1. Skoja ba, 😉 men punktera blåsan i överkant med en ”bränd nål” och pressa ut vätskan och sätt på skoskavsplåster. Som du värmer med handen.

    Vad har du för strumpor?? Har du bomull så kan det vara orsaken, det är nämligen förbjudet i löparskor. Köp ett par merinostrumpor
    som du har i vinter och vanliga funktionsstrumpor på sommaren på löplabbet. (deras egna är grymt bra).

    Men du ska inte testa ”barfotalöpning”?

  2. Men HEJA! Det känns väldigt avlägset för mig att springa milen, får se hur mycket löpträning det blir i sommar, började få sammandragningar vecka 20-nånting då jag sprang med Astrid i magen, och det kändes inte så trevligt. Och knipövningarna ja, kan säga att jag fått en reminder på hur viktiga de är efter att ha hängt över toan och kaskadkräkts nu den senaste tiden. Jädrans vad hela kroppen tar i..Måste se till att komma i ”bra form” innan nummer två ska ut så inte hela ”paketet” följer med 😉

    Sv: Ensamtiden, när man vet att man ska få sitta i lugn och ro, verkligen det som räddade jobbiga dagar då Massen var liten!

    Haha, gulle du 🙂 Vi har börjat fota magen vid veckobyte, får se om jag lägger upp på tis då vi går in i vecka 11 🙂 Nu har det blivit mer förståeligt att vi ska bli fyra, insåg nu i veckan att vi ska på förlossningen igen, och att vi kommer få mysa lillbebis. Hade jag inte alls tänkt på fram tills då 😀 Hur kändes det för dig i början, kändes det självklart eller var det svårt att förstå? 🙂

Kommentera gärna..

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s