Nerkortad Jönköpings vecka

Ja tanken var ju att jag och barnen fortfarande skulle vara i Jönköping. Vi skulle åkt hem imorgon eller kanske till och med måndag om lusten föll på…

Men nä igår packade jag in en sjuk Nellie och liten Molly i Volvon för hemfärd.
Det var en tuff resa hem för min del. Barnen sov hela vägen som tur var.
Jag hade svårt att hålla mig vaken och såg inte mycket pga ösregn. Men jag ville inte stanna för jag ville inte riskera att väcka barnen.
Huvudvärken Allan bankade bakom pannbenet och halsen gjorde jätteont så fort jag svalde.
Men hem kom vi.
40,3 grader hade lilla Nellie när vi kom hem.
Men en god natts sömn verkar ha gjort susen mot febern som hon haft i ett par dagar. 37,4 på morgonen. Ingenting ju.
Jag gick och la mig efter middagen och bad Dennis komma upp med Molly då det var amningstajm. Det var det kl 20.
Sen har jag sovit hela natten minus amning kl 3.
DET behövde jag!
Ingen skallebang och ingen taggtråd i halsen. Underbart.
För visst är det så att en mamma inte får vara sjuk?

Jönköping då?

20111126-090125.jpg

Vi har träffat kusinerna mycket. Jättekul för Nellie. Dom är så härliga de där två. Jag längtar tills mina är så stora. 🙂
Nellie är ett riktigt litet busfrö och kommer ge oss (ännu fler) gråa hår i förtid.
Men jag älskar att ha ett litet barn med fart i och nyfikna ögon. Men det kräver sitt jobb det gör det.

20111126-090415.jpg

I torsdags träffade vi vänner. Först Elin och söta Saga och Eddie. Vi fikade och busade. Nellie var hängig och ledsen mest.
Sen Max-lunch hos syster-yster med barn. Där lämnades Nellie och jag och mini for vidare till Sandra och Emilia för fika tillsammans med Maria och Ville.
Vi ammande tillsammans i soffan och hade bebis-mys och mamma-prat.
Härligt. Jag önskar jag bodde i Jönköping nu under mamma-ledigheten.

Igår var jag barnvakt åt Sara och Isa = jag och 4 (!) barn.
Vi fick i oss frukost efter många om och men. Vi fick tänderna borstade och kläderna på och tog en tur till lekplatsen. Pust.
Tur att Nellie ville sitta i vagnen.

20111126-091026.jpg

20111126-091229.jpg

Tyvärr var det stormväder och Isa började känna sig hängig. Nellie ledsen som vanligt de här dagarna.
Så det blev en kort vistelse till Saras besvikelse. Hon ville till skogen och plocka löv till en ram hon skulle pyssla med.
Som tur va gick stora tjejen själv och plockade några löv och pinnar då vi andra gått in för amning och lunchfix.

20111126-091455.jpg

Köttbullar och makaroner var beställt!

Barnen pysslade (och Molly gallskrek i babysittern) medans jag gjorde mat.
Till slut tröttnade Sara på Molly och bad mig ”nappa henne”.

Pust. Jag är SÅ färdig med barnafödande nu. Inte chans i hela världen att jag ska ha fler än två! Jag hade behövt medicineras för att klara av det.
All cred till er som fixar det.

20111126-091807.jpg

20111126-091823.jpg

Idag blir det matshopping, städning och julpyntande. (allt det där som jag tyckte han kunde gjort medans vi var borta… Karlar! ”men jag har ju inte mått bra”)

Kommentera gärna..